homeboy

Homeboy Sandman

God

Stones Throw Records

Att vara troende i ett sekulariserat samhälle som Sverige ses ofta som något konstigt och uppseendeväckande. Jag vet inte hur många gånger jag fått svara på frågor som “jaha, oj, är du med i någon kyrka?”, “men du verkar ju inte religiös, hur kan du tro på Gud?”. För mig handlar inte en tro på Gud om att hitta hen i en kyrka eller bok. Tro är ett sätt att vara och leva som genomsyrar min syn på mina medmänniskor och mina åsikter. Det finns ingen som har lyckats naila min Gudssyn så bra som Homeboy Sandman har gjort i sin hyllning till Gud. Över ett mysigt och släpigt beat så breder han ut sin bild av Gud. Det här är Negro Spiritual år 2016.

“Only God can judge me, but God would never judge me. God loves me! Never second to infinite, every second of every minute.”

